Frågor & Svar

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte svaret på din fråga är du givetvis välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon.

Ekonomi
Kontakta oss på 0910-375 77 eller info@skelleftebranslen.se för att ändra din adress. Vi kontrollerar alltid den nya adressen mot folkbokföringen.
Du kan välja att få din faktura per post, per e-post, via autogiro eller e-faktura. Vi har ingen fakturaavgift på något av alternativen.
För privatpersoner fakturerar vi den 15:e varje månad (helgfria dagar) och fakturan ska ha kommit fram till dig inom några dagar.
Tankkort
Ansök enkelt med Mobilt Bank ID på vår hemsida under ''TANKKORT'' eller klicka HÄR. Önskar du hellre en pappersblankett så finns den att skriva ut på dessa länkar. Du är välkommen att kontakta oss på 0910-375 77 så guidar vi dig rätt.
Kontakta oss på info@skelleftebranslen.se eller ring oss på 0910-375 77 så skickar vi dig ett nytt kort. Du behåller samma kod och kortnummer.
Det är viktigt att du kontaktar oss för att spärra det borttappade tankkortet. Ring oss på 0910-375 77 (07:00-16:00) eller 070-541 51 80 (06:00-23:00). Det går även bra att mejla oss på info@skelleftebranslen.se.
Tvåkortssystem lämpar sig för företag med många förare och fordon. Det innebär att du har två kort som måste användas vid tankning. Ett personligt kort med kod och ett i fordonet för att identifiera vilket som använts. Det ger dig överblick över vem som tankat och vilket fordon. Krav på mätarställning finns som tillval. Kontakta oss på 0910-375 77 eller info@skelleftebranslen.se om du vill veta mer.
Vårat tankkort kan användas på alla Skelleftebränslens och Skoogs Bränsles tankstationer. Vi har över 100 anläggningar från Kiruna i norr till Ångermanälven i söder. Alla tankstationer hittar du under ``Här finns vi´´.