Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte svaret på din fråga är du givetvis välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon.
Ansök enkelt med Mobilt Bank ID på vår hemsida under ''TANKKORT'' eller klicka HÄR.
Önskar du hellre en pappersblankett så finns den att skriva ut på dessa länkar.
Det är viktigt att du kontaktar oss för att spärra det borttappade tankkortet.
Ring oss på 0910-375 77 (07:00-16:00) eller 070-541 51 80 (06:00-23:00).
Det går även bra att mejla oss på info@skelleftebranslen.se.
Om du har glömt din pinkod till ditt tankkort är det enklast och snabbast att byta den med BankID under ``Tankkort - Byte av pinkod´´.
Eller klick här Byte av pinkod .
Vi behandlar din förfrågan vardagar mellan 07:00-16.00 och när din pinkod är uppdaterad skickar vi en bekräftelse per mejl.
Vi kan även skicka ut en påminnelse på koden till din folkbokföringsadress. Vi skickar ej koder per mejl och sms eller meddelar den över telefon.
Tvåkortssystem lämpar sig för företag med många förare och fordon. Det innebär att du har två kort som måste användas vid tankning. Ett personligt kort med kod och ett i fordonet för att identifiera vilket som använts. Det ger dig överblick över vem som tankat och vilket fordon.
Krav på mätarställning finns som tillval.
Kontakta oss på 0910-375 77 eller info@skelleftebranslen.se om du vill veta mer.
Vårat tankkort kan användas på alla Skelleftebränslens och Skoogs Bränsles tankstationer. Vi har över 100 anläggningar från Kiruna i norr till Ångermanälven i söder.
Alla tankstationer hittar du under ``Här finns vi´´.